Anak Murid Buka Video P0rno Ketika Guru Sedang Mengajar 100 Murid Secara Online

Banyak tantangan yang perlu dihadapi para guru dan anak murid yang pada waktu sekarang ini masih terpaksa meneruskan sesi pembelajaran secara online di rumah.

Norma baru Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR) ini terpaksa dipraktikkan berikutan pandemik yang terus melanda dunia. Tapi, kenakalan anak murid masih tidak berubah dan terus menekan guru-guru.

Hal ini terjadi kepada seorang guru  yang mengajar di Kepong Malaysia yang melaporkan bahwa dia diganggu murid dengan tayangan video p0rn0 oleh anak murid ketika sedang mengajar.

Murid mengganggu proses PBR yang menggunakan platform Google meet dengan menyiarkan video p0rn0. Hal ini dilakukan oleh murid kelas satu, mereka berani berbuat demikian karena mereka belum bertemu muka dengan guru. – Kata guru berkenaan.

Baru masuk tingkatan 1 sudah berani buat perkara tak senonoh semacam ini! Guru ini juga dikatakan terpaksa menghentikan proses PBR atas perbuatan tak senonoh pelajar tersebut.

Gangguan ini turut dialami seorang lagi cikgu yang lain di mana ada pelajar yang sengaja menaikkan gambar lucah ketika sesi PBR berlangsung.

Saya terkejut dengan kejadian yang tidak diinginkan ini, apatah lagi pada waktu itu pelajar murid-murid sekitar 100 orang sedang mengikuti pembelajaran. Disebabkan seorang murid nakal yang membuat ulah, selesai sesi pembelajaran terpaksa dihentikan. – Kata Guru Yang Sedang Mengajar.

Masalah ini bagaimanapun telah diberitahukan kepada orang tua dan pihak pentadbir sekolah dan pejabat pendidikan setempat. Situasi ini sangat mengkhawatirkan katanya dan diharapkan ibu bapak dapat memantau anak-anaknya.

Loading

BACA JUGA:   Viral, Video Penggerebekan Prostitusi Online di Bawah Umur

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *